• Instagram Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
healthtrends.pl © 2017 All Rights Reserved.

Składniki odżywcze poprawiające nastrój- Omega-3

 

Kwasy Omega-3 odgrywają bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu mózgu. Znane są trzy typy kwasów omega-3: EPA (kwas eikozapentaenowy), DHA (kwas dokozaheksaenowego), ALA (α-linolenowy). Bardzo często symptomy takie jak depresja czy wahania nastroju są właśnie związane z niedoborem tego składnika. Doskonałym źródłem omega-3 są tłuste ryby, których regularne spożywanie może zapobiegać depresji czy chorobie afektywnej.[8] Zaleca się spożywać tłuste ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu. Kwasy tłuszczowe pochodzenia roślinnego są głównie źródłem ALA, który w organizmie przekształcany jest do kwasów EPA oraz DHA. Ten ostatni występuje właśnie głównie w tłustych rybach morskich.

 

Gdzie znajdziesz kwasy tłuszczowe omega-3 ?

 

Ryby takie jak makrela, łosoś, sardynki, halibut, tuńczyk, śledź są bogatym źródłem DHA oraz EPA. Produkty takie jak olej lniany, siemię lniane, olej sojowy, soja, olej rzepakowy, olej z pestek dyni, olej z orzechów włoskich oraz orzechy są natomiast doskonałym źródłem ALA.

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

Podobne posty

Komentarze

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now