• Instagram Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
healthtrends.pl © 2017 All Rights Reserved.

Składniki odżywcze poprawiające nastrój— tryptofan

 

Za oknem deszcz, więc pewnie nie tylko mnie dopadła chandra i obniżenie nastroju.

Otóż sposób odżywiania ma olbrzymi wpływ na nasz nastrój, a niedobór składników odżywczych może znacząco zwiększać ryzyko wystąpienia depresji. Niektóre składniki odżywcze są niezbędne do produkcji neuroprzekaźników takich jak serotonina -nazywana również ,,hormonem szczęścia”. Dlatego też warto zadbać o to, aby w diecie znalazły się pokarmy, których skład w sposób naturalny poprawią nasz nastrój.

 

Tryptofan

 

Serotonina jest chemicznym neuroprzekaźnikiem odpowiadającym za normalizację funkcjonowania układu nerwowego. Istnieją doniesienia naukowe, że niedobory tej substancji są ściśle związane z zachorowaniami na depresję. W organizmie ludzkim serotonina otrzymywana jest z aminokwasu białkowego — tryptofanu. Tryptofan jest substancją, której organizm nie może otrzymać samodzielnie, stąd też bardzo ważne jest jego dostarczenie w pożywieniu.

 

Sporych ilości tryptofanu dostarczą produkty takie jak: jogurt, mleko, jajka, czekolada, serek wiejski, suszone daktyle, czerwone mięso, owies, drób, ryby, migdały, sezam, ciecierzyca, pestki dyni, nasiona słonecznika, banany, spirulina, kasza gryczana oraz orzeszki ziemne. 

  

  

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

Podobne posty

Komentarze

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now